ქონების გადასახადი საქართველოში: შეგახსენებთ, რომ დეკლარაციის წარდგენის ბოლო ვადა 1 ნოემბერია

საქართველოში ფიზიკური პირებისთვის ქონების გადასახადის წლიური დეკლარაციის წარდგენის ბოლო ვადა ახლოვდება. დეკლარაცია უნდა წარადგინოთ არაუგვიანეს 1 ნოემბრისა, ხოლო გადასახადი გადაიხადოთ არაუგვიანეს 15 ნოემბრისა.

ვინ უნდა წარადგინოს დეკლარაცია:

ფიზიკური პირი, მათ შორის ინდივიდუალური მეწარმე, ვალდებულია წარადგინოს დეკლარაცია, თუ ორივე ქვემოთ ჩამოთვლილი პირობა სრულდება:

  • ის ფლობს ქონებას საქართველოში;
  • ოჯახის წინა წლის შემოსავალი აღემატება 100,000 ლარს (ახალი წესი, რომელიც ძალაში შედის აღნიშნული საგადასახადო წლიდან)

თუ საქართველოში არსებობს დასაბეგრი მიწა, დეკლარაციის წარდგენა აუცილებელია, მიუხედავად ოჯახის შემოსავლისა.

ვინ ითვლება ოჯახის წევრად:

ქონების გადასახადის მიზნებისთვის ოჯახის წევრები არიან: თავად გადასახადის გადამხდელი, მისი მეუღლე, არასრულწლოვანი შვილები და ნაშვილები, ასევე მშობლები, შვილები და ნაშვილები, ძმები, დები, ბებიები და ბაბუები, რომლებიც მუდმივად ერთად ცხოვრობენ და ერთ საყოფაცხოვრებო ერთეულს ქმნიან.

თუ დასაბეგრი ქონება ორ ან მეტ ოჯახის წევრს ეკუთვნის, სრულწლოვან ოჯახის ერთ-ერთ წევრს შეუძლია წარადგინოს ერთი საერთო საოჯახო საგადასახადო დეკლარაცია, რომელშიც მიუთითებს ყველა ოჯახის წევრს და მათ საკუთრებაში არსებულ დასაბეგრ ქონებასა და მიწას.

რომელი შემოსავალი ითვალისწინდება:

100,000 ლარის ზღვრის შეფასებისას, გათვალისწინებულია ფიზიკური პირისა და მისი ოჯახის წევრების მიერ შესაბამის წინა საგადასახადო წელს მიღებული შემოსავალი.

კერძოდ, შემოსავალი ეკონომიკური საქმიანობიდან, სხვა შემოსავალი და ეკონომიკურ საქმიანობასთან დაუკავშირებელი შეღავათები.

რომელი აქტივები უნდა დადეკლარირდეს:

დაბეგვრად აქტივებში, შედის ფიზიკური პირის საკუთრებაში არსებული ქონება, მათ შორის, მშენებლობის პროცესში მყოფი ქონება, შენობები, ნაგებობები და მათი ნაწილები, ასევე, გარკვეული სახის სატრანსპორტო საშუალებები და სხვა აქტივები. ეკონომიკურ საქმიანობაში ჩართული პირებისთვის, გარკვეულ შემთხვევებში, აქტივები, რომლებიც ბალანსზე აღრიცხულია ძირითად საშუალებებად, არარეგისტრირებული მოწყობილობები და იჯარით აღებული ქონება, ასევე ითვალისწინება.

ქონება დეკლარირდება საბაზრო ღირებულებით, ხოლო მიწა — ფართობის მიხედვით: არასასოფლო-სამეურნეო მიწა კვადრატულ მეტრებში, ხოლო სასოფლო-სამეურნეო მიწა ჰექტარებში.

ფიზიკურმა პირმა შეიძლება თავად განსაზღვროს საკუთარი ქონების ღირებულება სავარაუდო საბაზრო ფასის საფუძველზე. ასევე შესაძლებელია ბაზარზე არსებული ფასების შესახებ ხელმისაწვდომი ინფორმაციის გამოყენება ან შესაბამისი სპეციალისტისგან შეფასების მიღება.

რომელ პერიოდს მოიცავს ინფორმაცია?

დეკლარაციაში დასაბეგრი ქონების შესახებ ინფორმაცია წარდგენილია წინა საგადასახადო წლისთვის, ხოლო დასაბეგრი მიწის შესახებ ინფორმაცია — მიმდინარე საგადასახადო წლის 1 აპრილის მდგომარეობით.

არსებობს მნიშვნელოვანი გამონაკლისი. თუ ფიზიკურმა პირმა უკვე წარადგინა დეკლარაცია წინა საგადასახადო წლისთვის, ან თუ საგადასახადო ორგანომ უკვე განსაზღვრა გადასახადი და დეკლარაციაში მითითებული მონაცემები არ შეცვლილა, დეკლარაციის ხელახლა წარდგენა საჭირო არ არის. ამ შემთხვევაში, საგადასახადო ორგანო გადასახადს ავტომატურად განსაზღვრავს წინა წლის მონაცემების საფუძველზე. თუმცა, თუ წელს საგადასახადო დეკლარაციის წარდგენის ვალდებულება აღარ არსებობს, დეკლარაციის წარდგენის ვალდებულებისგან გათავისუფლების შესახებ განაცხადის წარდგენა შესაძლებელია შემოსავლების სამსახურის ონლაინ პორტალის მეშვეობით 1 ნოემბრამდე.

რა არის მნიშვნელოვანი ახლასაგადასახადო დეკლარაციის წარდგენამდე

დეკლარაციის წარდგენამდე გირჩევთ:

  • შეამოწმოთ საქართველოში არსებული თქვენი ქონებისა და მიწის ნაკვეთების მონაცემები;
  • განსაზღვროთ ოჯახის წინა წლის საერთო შემოსავალი;
  • შეამოწმოთ, შეიცვალა თუ არა ინფორმაცია წინა წლის დეკლარაციასთან შედარებით;
  • დარწმუნდეთ, გაქვთ თუ არა მიმდინარე წელს დეკლარაციის წარდგენის ვალდებულება.

მთავარი თარიღები:

  • 1 ნოემბერი — დეკლარაციის წარდგენის ბოლო ვადა;
  • 15 ნოემბერი — გადასახადის გადახდის ბოლო ვადა.

თუ გჭირდებათ დახმარება იმის განსაზღვრაში, გაქვთ თუ არა დეკლარაციის წარდგენის ვალდებულება და რა ინფორმაცია უნდა მიუთითოთ დეკლარაციაში, REVERA-ს სპეციალისტები დაგეხმარებიან თქვენი სიტუაციის შეფასებაში.

მოგვწერეთ










    მოთხოვნის გაგზავნა